В Краснопільській гімназії з 01 по 31 жовтня 2020 року було проведено змістовну роботу в рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів».
Головна мета Всеукраїнського місячника – привернення уваги до екологічних проблем і активізація роботи бібліотеки з екологічної просвіти підростаючого покоління спільно з учасниками освітнього процесу.
Глобальна екологічна криза, в умовах якої ми живемо, є наслідком впливу багатьох чинників і насамперед споживацького підходу до природи. Але є ще одна, чи не найсуттєвіша причина екологічної кризи, – це глибоке падіння духовності та моралі, низький рівень екологічної освіти і виховання, загалом екологічної культури переважної більшості мешканців планети. Зважаючи на це, підготовка громадян із високим рівнем екологічних знань, екологічної свідомості та культури на основі нових критеріїв оцінки взаємовідносин людського суспільства й природи має стати одним з найпотужніших важелів у розв’язанні надзвичайно гострих екологічних і соціально-економічних проблем сучасної України.
З 1 по 31 жовтня в гімназії було проведено змістовну роботу,яка сприяла створенню комплексної системи екологічної просвіти, формуванню екологічної культури дітей та учнівської молоді. Були проведені :
- круглі столи: «Що ми залишимо нащадкам», «Нас зібрала одна турбота», «Шлях до збереження біосфери та здоров’я людей»;
- бесіди: «Милосердя до природи і людини», «За сторінками Червоної книги», «Природа вчить та виховує», «Попіл Чорнобиля в наших серцях», «Тривоги рідного краю», «Правила поведінки на природі»;
- День краєзнавства: «Шумлять дерева мого краю»;
- екологічну годину: «Ми – друзі природи», «Чиста водиця – світу цариця», «Ліси – легені планети», «Екологія. Природа. Я»
- читацький марафон: «Екологія в художній літературі», «Про природу думи вічні», «Природа – це книга, яку треба читати серцем»;
- екологічні акції: «Повернемо Землі всі веселкові кольори», «Одна пальчикова батарейка забруднює природу на півстоліття»
- фотоконкурс: «Квіти навколо нас», «Лісова казка», «Природа та фантазія», «У світі дивовижної природи», «Шедеври вечірнього сонця» (створення віртуальної фотогалереї читачів);
- конкурс віршів: «Про природу тихим словом», «Природа у поезії»;
конкурс малюнків: «Планета в руках у дітей», «Земля радіє від краси», «Природа очима дітей», «У долі природи – наша доля»;
- підготовка відеороликів та презентацій: «Рідне місто (село, район) – через призму екології», «Збережімо нашу планету зеленою і квітучою»;
- екологічну гру-подорож: «Цікаве у звичайному», «Подорожуємо тваринним світом», «Вони живуть, ростуть поруч з нами», «Подорож до зеленої аптеки», «Казка вчить, як з природою дружить»;
- екологічні подорожі: «Барви осені», «Казковий світ природи», «Земля – наш дім», «За здоров'ям – до матінки-природи», «Пригоди в зеленому царстві» (екскурсія в природничі музеї, подорожі на природу, відвідування парків);
- підготовка рекламно-іміджевої продукції екологічного змісту: плакатів, листівок;
- Нон-стоп: (non-stop – у перекладі з англійської означає той, що іде без зупинки) цикл заходів заявленої тематики протягом дня на перервах між уроками:
- буккросинг з літератури екологічної тематики: «Передай книжку другу», «Вільна книжка – у вільне читання»;
- смайл-опитування: «Що таке екологічна культура», «Які екологічні проблеми України ви знаєте?», «Що робити кожному для порятунку Землі»;
- флешмоби (відеофлешмоби): «Екологія. Книга. Бібліотека», «Бібліотеки – за чисті землю, повітря і воду, за чисту душу і розум народу»;
- екологічний паркан: протягом дня в бібліотеці на імпровізованому паркані учні і вчителі розміщують короткі інформаційні повідомлення, вислови, малюнки, фотографії, які відповідають тематиці Всеукраїнського місячника);
- інноваційна виставка-контраст «Світ очима еколога»;
- демонстрація екологічних відеороликів;
- Активна участь учнів,вчителів та батьків у Всеукраїнському місячнику «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів» сприяла консолідації зусиль бібліотеки гімназії в актуалізації таких питань:
- виховання у юних читачів відповідальності за стан навколишнього середовища;
- виховання в школярів розуміння сучасних проблем навколишнього середовища й усвідомлення їх актуальності для всього людства, своєї країни і рідного краю, особисто для себе;
- формування у дітей потреби в спілкуванні з природою, засвоєння норм відповідальної поведінки щодо її збереження;
- засвоєння дітьми та підлітками народних традицій у взаємовідносинах людини з природою;
- залучення учнівської молоді до природоохоронної діяльності .
Короткий фотозвіт Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек в Краснопільськй гімназії.
Шкільна бібліотека і екологічна просвіта
Пластік і довкілля. Фотопогляд.
|