В дитинстві відкриваєш материк,
котрий назветься потім Батьківщина.
Л.Костенко
У 2015 році другий Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек проходить під гаслом "Виховуємо громадянина - патріота України".
Наша гімназійна бібліотека та учні також залучилися до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек, який тривав з 1 по 31 жовтня.
Кожна людина має свою Батьківщину, яку вона любить понад усе на світі. Бо Батьківщина, як рідна ненька, її не можна а ні купити, а ні заслужити, вона одна у кожного і дається йому від народження. Україна – це наша земля, рідний край, країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і мудрими , талановитими людьми. Це – велика держава.
Сприяння усвідомленню етнічної приналежності дитини розпочинається з перших днів її життя в сім'ї, якщо ця сім'я вирізняється національними особливостями і національним побутом — з материнської мови, колискової пісні, бабусиної казки, з участі дитини у народних звичаях і обрядах, із засвоєння народної пісні, з причетності до процесу народної творчості тощо.
Діти молодшого шкільного віку беруть участь у народних життєвих дійствах (вертеп, колядування, віншування, гаївки, розмальовування писанок тощо).
Традиції, звичаї та обряди мають глибокий вплив на виховання, і не тільки національне, оскільки вони завжди підтримуються силою громадської думки і періодично повторюються.
У сім'ї й в школі діти засвоюють шанобливе ставлення до видатних українських історичних і культурних діячів, повагу до ідеалів, за які вони боролися, беруть участь у вшануванні їхньої пам'яті.
Неабияке значення в процесі усвідомлення етнічної приналежності має рідна мова, якій до певного часу не повинні заважати інші мови. Через неї дитина засвоює національний спосіб мислення, характерні для нього категорії та образи, ставлення до моральних цінностей тощо.
В рамках місячника відбулися наступні заходи:
1 жовтня 2015 року шкільній бібліотеці було проведено День відкритих дверей «Моя родина і я читацька сім’я», для батьків, вчителів, громади.
Згідно розроблених заходів протягом місяця у бібліотеці проходила Акція «Завітай з другом до бібліотеки». Мета акції – зацікавити користувачів заходами та корисною інформацією, яка допоможе у навчанні та проведенні вільного часу.
В рамках акції також визначено найактивніших відвідувачів шкільної бібліотеки за місяць.
Серед 2-11 класів: Найактивніші читачі жовтня : 2 клас – Денисенко В., Яковенко А., Лупир А.,Гура І; 3 клас – Грушко А.,Завгородня Н.,Крамаренко Ю.,Нездоймишев О.Щебетенко Д., Панов Д.,Попович Є.Шведюк М..;
4 клас – Дзюбан К., Лопандя Д.,Маслюк Д.,Панов М.
1(5) кл. –Перепелиця Д.,Шимоня Є.,Мусієнко-Рязанцев В., Калашнікова В.
В середніх і старших класах можна відзначити:
2(6) кл.-Веремієнко Т., Бобін Д., Лазоренко В.
3(7) кл.-Смірнова А.,Рощина А.,Боруха А., Майборода М., Козир Ю.
4(8) кл.-Рябуха С.,Свириденко Р.,Свириденко Н. Кононенко В.,
5(9) кл -Шадько М., Баранік А.,Гура Д.
6(10)кл.- Корнієнко Е.,Северин Т., Рудика В., Акименко В., Чичикало Є.
7(11) кл.Давиденко Д., Мигаль Р.
Протягом місяця тривала «Літературна виставка «Мудра книжка скаже вам чогось багато»
Книжкова виставка
« Державні символи України»
5 жовтня Усний журнал " Де починається моя Батьківщина"
З метою розширення і закріплення знань учнів про Україну, Краснопільщину, виховання любові до Вітчизни, прищеплення інтересу до вивчення історії, звичаїв і культури рідного краю бібліотекою та читацьким активом був проведений усний журнал «Де починається моя Батьківщина» для учнів 1-4 класів.
В бібліотеці є краєзнавчий куточок: «Стежками рідного краю», де розміщено історію рідного краю, твори письменників та поетів рідного краю. Учні середньої ланки поринули в екскурс історію про відомих спортсменів Краснопільщини, зокрема познайомилися з творчістю відомого історика, поета, краєзнавця, учасника Другої світової війни Дідоренка Л.Д.
6 жовтня для учнів 1-4 класів відбувся показ презентації «Небесна сотня у вирій полетіла», з метою вшанування пам'яті героїв сьогодення….
7 жовтня День інформації
Бібліотечний урок «Восьме чудо світу- книга»
9 жовтня для учнів 2(6) класу була проведена гра-вікторина "Що я знаю про тебе моя Україно?" Метою даного заходу було поглиблення знань про Україну, її історію та традиції, згадати про найвідоміші міста, найбільші річки та озера. Діти були поділені на дві групи «Козаки» та «Україна єдина», між якими проводився конкурс-вікторина на здобуття звання "Кращий знавець історії України". Захід був побудований так, що чітко прослідковувались міжпредметні зв'язки: з історії України, української літератури, правознавства. Також учні ознайомилися з найцікавішими назвами нашої країни у рубриці «ТОП-7 найцікавіших назв України». Після закінчення гри за отриманими результатами було визначено переможцем команду “Україна єдина” як найкращих знавців з відомостей про свою Батьківщину. Закінчилася гра урочистою символічною піснею нашої держави – гімном.
Учні цікаво та змістовно провели час, ще раз пригадали українські звичаї та традиції, символи нашої держави. Вихованці показали добрі знання та свою обізнаність щодо історії та створення незалежної України.
Знати та пам’ятати історію, традиції та культуру нашої країни потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, нашім ріднім краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
12 жовтня здійснювалося анкетування учнів 5(9)-7(11) кл. під загальною темою «Патріотизм серед молоді? »
Виховання патріотизму залишається і в наш час надзвичайно актуальною педагогічною проблемою. Від того, настільки сформованим є патріотизм у дітей, залежить майбутнє України, розвиток економіки і демократичних процесів.
До теми виховання патріотизму у дітей в різний час зверталися Г.Ващенко, Л.Костенко, А.Макаренко, М.Павленко, В.Сухомлинський, К.Ушинський, К.Чорна, М.Ярмаченко.
Цікавим є той факт, що обговорюючи патріотичні якості, учні зазначили, що вони ”люблять свою землю і завжди віддають дань пам’яті померлим на війні”, ”дотримуюсь традицій, обрядів, поважаю закони України”.
Нас, як бібліотекарів, цікавило як розуміють учні свій обов’язок перед Батьківщиною. З цією метою була проведена бесіда.
До своїх обов’язків перед Батьківщиною учні відносять навчання, готовність допомагати, бути милосердним, любити Батьківщину, любити рідних, поважати старших, близьких, відвідувати школу, ставитись з повагою до людей, служити Україні, піклуватися про менших друзів, допомагати людям, мати професію, берегти природу, бути вихованим, піклуватися про батьків, ”допомагати немічним”, що свідчить в цілому про вірне розуміння питання.
У цьому році вперше 14 жовтня, в одне з великих православних свят українських козаків – Козацьку Покрову (Покрову Пресвятої Богородиці), офіційно святкується День українського козацтва та День захисника України.
Це свято засновано відповідно до Указу Президента України № 806/2014 від 14-го жовтня 2014-го року, з метою вшанування мужності і героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України.
З давніх – давен Пречисту Богородицю козаки вважали своєю покровителькою. Запорожці мали на Січі церкву на честь Покрови Пресвятої Богородиці з іконою її Покрова. Козацтво – яскрава сторінка історії України, на славних прикладах якої виховувалося відчуття національної самоповаги багатьох поколінь українців. У незалежній Україні це свято офіційно існує з 1999 року, тодішній президент України Леонід Кучма заснував 14 жовтня, як День українського козацтва. В 2014 році президент України Петро Порошенко видав указ про офіційне святкування Дня захисника України – 14 жовтня на Покрову. А Верховна Рада, в березні 2015 року прийняла відповідний законопроект і оголосила цю дату не робочим днем. Таким чином 14 жовтня – свято в Україні не одне, а цілих три.
13 жовтня у переддень українського козацтва та Дня захисника України у бібліотеці була проведено тематична виставка під гаслом: "У всьому світі - кожен знає: Є батьківщина лиш одна. І в нас вона єдина - Це наша славна Україна!" та історичний екскурс в часи козаччини «Ім’я цьому народу - козаки», історію виникнення свята «Шлях мужності і слави».
15–16 жовтня для учнів 9-11 класів проходив показ стрічок фільму «Небесна Сотня» режисера Крістіана Зайделя, де йде розповідь про долі людей, які були вбиті на Майдані у Києві, а також про долі та відчуття їхніх родичів (вдів, дітей, батьків) та друзів. У стрічці згадані ключові події, що відбувались на Майдані у період з листопада 2013-го по лютий 2014-го, передана атмосфера Майдану під час протестів, моторошність терору, побиття, викрадень та убивств, жахливі дні штурму та розстрілів, оплакування жертв та свідчення людей, які вижили. Зйомки фільму відбувались у Києві та області, у Львові та області, а також у Мюнхені.
19 жовтня тривала година спілкування для учнів 7(11) кл. «Українці за кордоном. Що таке діаспора?».
До 50- тої річниці презентації фільму С. Параджанова «Тіні забутих предків». Він став знаковим і для історії українського кіно, і для цілого дисидентського руху, який пізніше отримає назву «шістдесятництво».В бібліотеці гімназії для учнів 5(9)-7(11) кл. була представлена книжкова полиця «Мистецька слава України»
22 жовтня для учнів 3(7)-5(9) класів відбулася літературна мандрівка «Сторінками життя та творчості Б.Олійника» присвячена 80 річниці від дня народження видатного сучасного українського поета і громадського діяча Бориса Ілліча Олійника.
Свою творчу роботу він завжди поєднував з активною громадською діяльністю. В різні роки — секретар правління Спілки письменників України, секретар правління Спілки письменників СРСР. Був депутатом Верховної Ради УРСР.З 1992 по 2006рік - народний депутат Верховної Ради України. Один з фундаторів Українського фонду культури, незмінно з 1987 і донині очолює його на громадських засадах.
Пережите в дитинстві та в роки молодості склало основу першої його збірки поезій «Б'ють у крицю ковалі» (1962). Надалі виходять збірки «Двадцятий вал» (1964), «Вибір» (1965), «Коло» (1968), «Відлуння» (1970), «Рух» (1973). Поет є лауреатом Державної премії СРСР (1975, за книгу «Стою на земле") і Державної премії УРСР ім. Т. Г. Шевченка (1983, за книги «Сива ластівка», «У дзеркалі слова», «Дума про місто»).
У своїх творах проповідує високі загальнолюдські ідеали. Він глибоко переконаний , що кожен має жити напруженим життям, бути щедрим і щирим, розуміти красу, неповторність світу, кожної миті існувати на землі, бо це відповідає природі наш
|