З раннього дитинства гіперактивний дитина потребує продуманому ігровому просторі, де передбачені приємні для нього умови для збирання іграшок. Зручні меблі (шафа, стелаж) може бути доповнена привабливим для дитини контейнером, красивими і зручними кишеньками для дрібних речей. На кожному кишеньці можна намалювати той вид предметів або іграшок, який буде в ньому зберігатися. Така класифікація предметів дуже корисна для розвитку мислення дітей. Знаючи про підвищеній збудливості дитини, намагайтеся, щоб в іграх брало участь не більше трьох чоловік. При цьому потрібний контроль за тим, що відбувається, і розпізнавання сигналів, що попереджають про можливий вибух. У разі необхідності треба спокійно втрутитися і запобігти конфлікту: відвернути дитини або спокійно обговорити з ним напружену ситуацію. Для виконання серйозних справ (наприклад, уроків) дорослий допомагає дитині організувати робоче місце. Необхідний письмовий стіл і стелаж з осередками, щоб у кожної речі було своє місце. При цьому бажано прибрати з кімнати все зайве, вимкнути радіо і телевізор, оскільки гіперактивний дитина не вміє сам «відсіювати» відволікаючі чинники. Для дитини важливо, щоб дорослий завжди вів себе послідовно, говорив спокійно і завжди звертав увагу на будь-які позитивні зрушення в поведінці дитини, якими б незначними вони не здавалися.
Виділяйте більше часу для активних рухових занять (відвідування спортивних секцій, прогулянок на свіжому повітрі, ігор у дворі), які так важливі для нього і в яких витрачається його надлишкова енергія. Подивіться на ситуацію з іншого боку: як чудово, що ви можете спілкуватися з таким цікавим чоловічком! Активний, розгальмованих дитина вносить багато нових вражень у розмірене, запрограмовану життя і вчить нас просто радіти фарбам цьому житті. Дитина постійно привносить щось новеньке, незвичне, цікаве; жити поруч з ним - це отримувати повну палітру безпосередніх емоцій!
|